måndag 9 december 2013

Rispa och Tia

I lördags anlände Rispa och Tia. Dom ägs av Elina och Amanda, och skall vara här under vintern. Skönt att ha några till hästar i gruppen. Den blir ju lite stabilare då.
Impad över att dom anpassat sig så bra! Rispa tycker jag är en aningen onödig när hon inte får göra som hon känner eller inte känner. Tia verkar tycka att grabbarna är mer spännande än mamma allt för ofta. Vilket i viss mån är bra men 6 månader och så självständig kan ju bli lite spännande :-) men det skall nog gå bra!
Killarna har jag inte hunnit jätte mycket då snön kom och det blev bråttom med en hel del saker pulsa att skattningen tagit en massa tid. Men i dag tänkte jag ta dom en sväng.
Fått ordning på fler lampor, dörrar och Alla häst saker! Otroligt skönt måste jag säga. Hästarna har även fått sitt värme vatten kar. Perfekt!
Getterna har blivit utan hage och går lösa ist. Dom gick ut och Isor gick in så det var ingen mening att ha den kvar! Men det går så bra så ändå :-)
Fortsättning följer


Kommande bilder är tagna av Ammi Laikmets som ni hittar HÄR



  
Nu skall jag ut till alla djuren. Tjolahopp

2 kommentarer:

  1. Haha tog du med min egobild ;)
    Gillar den på Tia när hon blir rädd för Munter(?). Vet inte om det syns men hon hoppade till ordentligt :P
    Tack för lånet av kameran och tusen tack för i helgen. Love you <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart jag tog med den :P Sånt får man räkna med när man tar ego bilder med min kamera hihihi ;)
      Tack själv! jätte mys när du e här!!
      LU2 <3

      Radera