måndag 2 december 2013

Inte så trevliga bilder


Har inte riktigt hunnit med det jag hade tänkt mig idag! Ringde nämligen till Distriktarna här ute för Hakurs "sår" som inte vill läka. Dessa kom till i början av juli när vi fortfarande stod på Husbyöhn. Det var under lek och såg inte alls farligt ut när dom uppkom! Med tanke på att Hakur även går under namnet Scarface, av en anledning så har jag sett och haft bra mycket värre skador på honom än dessa. Nu har problemet varit det att dessa inte vill läka ordentligt hur jag än beter mig med dom och jag tycker väl kanske att jag gett det ett försök nu.Tanken har slagit mig att det blivit cell förändringar på det mindre bra sättet med tanke på hur det ser ut men än skall vi inte ropa hej! Veterinären tyckte väl också att det var på tiden att det kollades upp men samtidigt tyckte hon att det var bra att jag väntat och gett det ett försök. Valde mellan bakterie prov och biopsi. Men efter lite bollande med veterinär så blev det biopsi. Dessa ser inte ut som bakterie infektion.
Han iaf rida ut en härlig tur innan vet kom :) Så härligt att vara tillbaka på häst ryggen :)




Här är såren ny tvättade och rena





Veterinärens lilla bord ;)

Lite hud på burk
Och långt ifrån den trevligaste bilden! Men såhär det det ut precis efter dom har tagit hud proverna :/
Lilla älsklingen! Han skötte sig exemplariskt!


Nu är det bara hoppas på det bästa! Att det inte är så illa som det ser ut!
För 4 dagar sen firade jag och Hakur 11 år. Vad skall jag göra utan honom?


Natti natt. Sov gott alla där ute!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar