onsdag 11 december 2013

Snön e borta

Nja eller nästan iaf. :( Inte kul! Föredrar ju helt klart lite kallt å snö än rått å blött! Men men vädrets makter går inte att göra så mycket åt!
Det går fortfarande som smort i flocken. Härligt! Tia och Rispa börjar hitta in själva nu så jag behöver inte passa så väldigt längre. Duktiga!
Har jobbat på rätt bra med killarna på senaste och hade i tankarna att göra det i dag med. Isor va på tur. Men då killarna bara har traktbrodd än så länge och Isor lätt får styltor kändes det onödigt! Istället passade jag på att städa och plocka på gården. Det behövs ju alltid men lite extra nu. Vi hamnade lite efter med det innan snön kom så då va det ju ett ypperligt tillfälle nu när det töar att plocka och fixa med sånt vi egentligen hade behövt hunnit innan. Men men man kan inte vara överallt på en gång hur mycket man än vill! Lova har varit lite små sjuk också och dessutom fick hon sina 3 månaders sprutor i måndags och har fått lite reaktioner på det så det har varit till att anpassa sig mycket efter hennes mående!

Är sjukt sugen på att gå kurs igen! På lördag skall jag till min tränare Anna-Clara och få prova lite avancerad longering på hennes häst så jag har lite att jobba med! Har ju i planerna att göra longerprovet för Bent så småningom. Skulle ju vara sjukt kul och jag känner att jag vill och behöver diplomera mig lite! Det börjar även suga i tävlings tarmen men vem skall jag tävla på? Ingen av mina killar passar egentligen inte på Islandshäst banorna. Skulle kunna tänka mig ett Tölt i Harmoni program med Hakur! Skulle vara spännande. Isor har ännu för dålig tölt att visa upp så det är ingen ide. Men när den sitter så kanske ett fyrgångs program på honom. Vad vet jag? Nä men något vill jag att det händer och lite mål skall man ha :)
Nä nu blir det städa av :)
Tjejerna hjälpte mig idag att hålla i pressreningen när den skulle vikas ihop så den inte skulle blåsa iväg :)
  
Tia föredrar killarna framför mamma ;) Hon e lite knasig den lilla :)
 
Kammo hästar <3
 
Hej hopp från mig och Lova 

4 kommentarer:

  1. Åh, vad roligt att du har börjat skriva igen! :) Tänkte försöka komma ut och hälsa på lilla (stora?) familjen i mellandagarna om det går för sig? KRAMAR!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihihi... ja det är skönt faktiskt! Har saknat bloggandet som tusan :)
      Det skulle ju vara jätte roligt! Vi kan väl höras på telen vilken dag som skulle passa :D Massa KRAMAR tillbaka

      Radera