torsdag 19 september 2013

Det var 6,5 månad sen...

... som jag senast satt på Hakur. Ni som följt mig här på bloggen vet hur mycket jag saknar ridningen. idag hände det som jag trodde skulle ta så mycket längre tid om det ens skulle hända igen. Jag satt upp på Hakur. Lite pirrig och nervös.. som första gången man gick på date ungefär. Hahaha vad barnslig jag är MEN det är också så att hästarna betyder så enormt för mig!! Det, dom är min livs stil!
Allt gick faktiskt bättre än förväntat! Jag var ändå hyfsat rak och balanserad. Kunde sitta helt ok i öppnorna och slutorna :D Testade till och med att trava lite och jag satt kvar hihihi... pirr i magen. Ville dok inte rida så länge. Jag har många kilon kvar till en bra vikt och Hakur har inte burit mig på många månader. 10 minuter blev det men det räckte. Det tände en strimma hopp och det behövde jag :) Tack älskling för att du gav mig chansen <3
Fick besök av fina Jimmy, Jenny och Elton idag. Jätte kul att träffa er igen :)
Å så blev det en promenad med finaste Ammi i kväll igen. Det betyder mycket att få komma ut en sväng med mina tjejer och Ammi. Få andas lite kvälls luft. Härligt!
I morgon skall jag på behandling hos Kickan och Dasio. Har haft en hemsk huvud värk i dag och behöver en rejäl genomgång av kroppen. Fick ju 2 behandlingar i födelsedags present som jag tänkte utnyttja nu :p hihihi härligt!!






 
 
 
 
Min fina prins. Han kom ihåg allt jag provade på. Självklart har han tappat massa i styrka men mer än jag trodde fanns kvar. Nu skall jag ta tag i vikten så jag kan börja rida på riktigt igen :D
 
 
Det var ett lite gladare inlägg :D
 
 
Sussa gott alla där ute! NATTI NATT

2 kommentarer:

  1. Vad fina ni är <3
    Jag hänger mer än gärna ut på promenad, vill passa på att träffa er när jag kan den lilla tid ni bor kvar..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Promenaderna med dig betyder ännu mera nu! Fyy nä nu kommer klumpen i halsen. Men vi kommer ta promenader sen med!! Kanske inte lika spontant och lätt men promenader kommer det att bli! <3

      Radera