måndag 16 december 2013

God morgon

För oss är det lördag eftersom Micke jobbade hela  helgen men är ledig nu mån, tis. Så han får sovmorgon. Jag har matat alla djuren och sitter nu och matar Lova. Får se om jag också får sova lite till den? :-) Skulle vara nice!! Mickes 5 arbetsdagar har gått fort å jag har inte en susning om vad jag pysslat med! Passade på att städa på gården nu när snön smälte. Märks ju helt klart att vi har dålig rutin på mycket hahaha ;-) Men nu är iaf det gjort! Hästarna har skots också. 4 brodd på båda och Isor fick snösulor. Skönt att det är på!! Flocken fungerar utmärkt och jag märker stor skillnad på killarna! Dom bråkar inte alls lika mycket och det är väldigt roligt att se Isor i sin nya roll som curling pappa till Tia. Hon är en mycket självständig ung dam och han ser till att hon följer flocken. Mycket bra!
I lördags var jag hos min tränare Anna-Clara och fick känna lite på hennes häst från marken. Det är inte helt lätt att longera öppnor och slutor med korrekt inner höft, ställning, böjning, rotation och allt vad det skall vara. Mycket nyttigt och jag hittade lite saker som jag har låst mig på och där jag tror att det kommer bli skillnad nu när jag vet om det! Det är alltid mycket lättare att känna på en häst som redan kan. Då känner man lättare vad man gör för tok :-P
Thjolahopp... Tror jag tar å blundar lite igen med resten av familjen! :-)


2 kommentarer:

  1. Hoppas att ni får en härlig dag tillsammans. Puss å kram <3

    SvaraRadera