söndag 27 oktober 2013

ojoj

Hur skall jag göra med den här bloggen egentligen? Har inte tid att sitta vid datan nå vidare längre!! Försökte skaffa blogger i mobilen så jag kunde blogga direkt ifrån den men det vill sig inte! Saknar bloggandet... det är ju ett litet andrum och lite av en dagbok för mig!! Det är såklart full rulle här och det skulle vara roligt att både dela med mig av våra påhitt och samtidiga spara för min egen skull :)
En snabb genomgång av det nuvarande livet är som så att Lova växer så det knakar. Och inte helt oväntat ett barn som har bråttom i utvecklingen. Dom är förvånade både på BVC och dom läkare vi träffat säger det samma. Hon är ju ändå bara 8 veckor och vill redan sitta själv, stå, pratar som attan, hålla i saker, svarar på skratt å så vidare. Självklart så sker ju sittandet och ståendet med hjälp och stöd!!
På gården har killarna fått sin natt hage som dom verkar trivas i :)
Getterna är så fina och följer med på promenader eller får gå lösa på gården och rensa sly på dagarna! Mycket bra!!
Jag har ridit lite granna men mest cyklat och mark arbetat killarna. Jag tycker att jag fortfarande är lite för tung och dom lite för otränade! Har införskaffat mig en klipp maskin och dom har fått sig en varsin klippning som fungerar bra även för lösdrift.
På gården har det varit stressit att få ordning på allt inför vintern. Alla måste ha vatten, mat och möjlighet till torr mark och värme. Tak över huvudet. Sen måste allt vatten isoleras, all ved huggas, all typ av grävling grävas osv Det låter inte så mycket men när man är nybörjare så går det lite långsamt och är lite meckit men vi lär oss.
Just just nu lägger vi loft golv i stallet så vi får upp höt någons och lite varmare i stallet. Isolerar pump rummet och gräver för lyktstolpar så vi har belysning när mörkret kommer.
Bjussar tyvärr inte på nå bilder nu men det får väl bli någon bildbomb om ett tag ;)
Må bäst där ute!

Hej hoipp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar