onsdag 11 september 2013

Smått å gott

Dagen har bestått av en salig kompott ändå!
Vi har sovit som stenar alla 5 här hemma. Lova har varit så duktig och sovit i vaggan hela natten om man bortser från matningarna. Men hon sover så bra att jag måste väcka henne och mata. BVC rekommenderar ju max 3-4 timmar mellan matningarna och längre än så verkar hon kunna sova på natten. Man är nog lyckligt lottad så här långt iaf. Man vet ju aldrig när det vänder.
I dag kom Birgitta från BVC  på hembesök. Vi gick igenom en massa om ALLT! Vaccinationer, matning, åkommor, säkerhet mm. Det var bra info tycker jag!

 
När hon begett sig gjorde Micke sig i ordning för avfärd mot stallet och Vika för att lämna av ett lass med saker. Tänk att det börjar närma sig! Nervöst, pirrigt, läskigt och samtidigt riktigt roligt! Klart jag kommer sakna alla och allt här runt om men nu väntar ett nytt kapitel i livet och jag är övertygad om att det kommer bli spännande och givande!
Och nästa år hoppas jag kunna gifta mig med min älskade karl på vårat drömställe. Vilken tillställning det kommer bli! :D
På vägen hem från Vika åkte han förbi Gottröra och hämtade 160 staket stolp vi köpt. Bra, nu har vi lite att börja med. Det är mycket bete där ute och vi kommer behöva stänga av så hästarna inte föräter sig! Så om någon är intresserad att ha sin häst på vila på lösdrift med installnings möjligheter i höst, vinter och vår är man välkommen att höra av sig!
Tjejerna fick följa med Micke och jag stannade hemma med Lova. Skönt att vara nära hon och jag i flera timmar. Massa bebis gos hela dagen ;)

Igår var jag själv ut till stallet. Eftersom Lova lätt äter på flaska finns ju den möjligheten. Smidigt tycker jag!
Isor har haft kolik känningar och behövde ju lite extra vård! Det kändes fantastiskt med lite kvalitets tid med honom! Vi tog en promenad och jobbade sen i rund korallen. Kollade så att positioneringen i frihetsdressyren satt och jag måste säga att jag blev glatt överaskad. Han behövde bara lite påminnelser.  Vi jobbade även lite ganasch ställning och böjning. Gick bra till vänster och inte lika bra till höger. Övning på det!!
Hoppas att jag i morgon kan jobba lite med Hakur. Skulle ju vara fantastiskt kul!

I morgon skall vi till familjerätten och göra Micke till "laglig" pappa också ;) Det måste man ju ha papper på.


Fina Isor



Hjärtat i pappas armar

2 kommentarer:

  1. Nu är väl det dags för en kommentar, hur går det är ni uppe i Vika? hur mår lillan? hör av dig om det är något! Kram till er alla! Mamma

    SvaraRadera
    Svar
    1. På Vika går det ju ändå ganska bra... resten kan vi ta sen men Lova mår fint :) Massa kram

      Radera