lördag 30 november 2013

Tiden går fort!

I morgon är det 2 månader sedan vi flyttade hit till gården! Mycket har hänt sedan dess. Vi jobbar på och ser framsteg. Mycket pyssel men det är kul!
Lilla stallet är till 99% klart! Det är 3 stora boxar med torv. Den ena har jag fodret i. Killarna behöver ju bara en box var ;) Loft golvet och trappen upp dit fungerar fint och nästa hö lass kommer hamna där uppe :) Sadel kammaren tar sig! Den är nu målad, isolerad och värmen är på. 2 sadelhängare har jag uppe å en massa krokar för alla huvudlag, rep å linor mm. Så härligt att få sin egen ordning :) Det som är kvar där inne är diskbänken och varmvatten beredaren som skall upp. Väldigt trevligt kommer det att bli! Dag och natt hagarna till killarna fungerar fint. Hittills har vi bara haft ett vanligt vattenkar till dom men idag förberedde jag för den kommande thermobaren. Det är inte en äkta men fungerar på samma sätt och alldeles kanon ( hoppas jag ;) )
Träningen har vi kommit i gång med nu med! Anser mig fortfarande en aningen för tung för att rida dom mycket och länge men - 10 kg har jag iaf lyckats med efter Lova föddes :) Det tar sig! Pluss att killarna hela tiden blir starkare med all träning från marken och de korta ridpassen. Man behöver ju faktiskt inte rida en timme! Det går alldeles utmärkt att rida 10 min å ta resten från marken! Tycker faktiskt att det nästan går snabbare i utvecklingen på detta sätt :) Annars så promenerar vi 8 km, 2 dagar i veckan och cyklar samma sväng en gång i veckan. En lite kortare ute ritt försöker vi hinna med och resterande pass blir skolning i longering, långtygel och cavaletti som regel. Allt beror på Lova och hur Micke kan ha henne. :)
Bubblan och Lizz tycker jag att jag hinner med bättre än jag förväntat mig :D Dom har anpassat sig riktigt bra nu och verkar hitta sina nya platser här. Dom är så duktiga och hjälper mig hålla städat inne, samlar ihop pinnar ute, ser till att både hästar och getter håller sig där dom skall!
Getterna är verkligen ett tillskott till denna tokiga skara av individer. Dom passar bra in! Dom fick ut ökat här om veckan och är nog dom som faktiskt har det bästa boendet än så länge :p
Traktorn är jag sååå glad över! Med skopa, plog blad,pall lyftar och gräv aggregat kommer man långt!
Nu har vi även börjat riva i huset! Vi har fått en hel det hjälp av mamma  och Bosse. Det är vi tacksamma för! Så nu har hoppet tänts igen ;)
Längtar såååå tills vi kommer in i huset! Vatten toa å indraget vatten mmmm vad härligt det skall bli :D
Lova växer och utvecklas så det knakar! Hon vänder redan på sig, har börjat dra sig framåt och puttar sig bakot. Om 3 dagar är hon redan 3 månader :)

Nu kommer en bild bomb :P
Gamla gethuset på baksidan

Liten tjej

När det är kallt måste man klä sig!

Nya getdörrarna

Bästa flickorna <3

Härligt att ha djuren hemma :D

På promenad



Bästa traktorn

Lizz försöker bekanta sig med Lova :D

Redo för Halloween fest :D

Tror Lova smyg smuttat på flaskan ;)

Mockat hage

Kvällsmys i soffan <3<3

Utforskar lite stigar :D


Mat mys <3

När tänderna kommer bubblar det ur munnen :p

STÖR MIG INTE NÄR JAG KOLLAR PÅ FILM

Hmm... vad säger man

Så skönt när belysningen kom upp!

Trappan till loftet på G

Bönderna skall jobba lite :P

Lizz syster var på besök i 10 dagar

Lova läser på mjölken. Skall börjas i tid

Gamla köket brinner fint

Riva riva riva

Frostig utsikt på promenaden

Behöver jag säga att hon är vacker eller?

Gillar den här bilden <3

Goaste söta fina älskade dotter <3<3<3<3<3<3


Massa glad tös!

 


                     Tack å hej hoppas nu att jag hinner blogga lite oftare :)

2 kommentarer:

  1. Hej vad kul att du skriver igen, det är sååå roligt att se bilder på vad som händer hos er och se bilder på Lova.. mera mera...jag kollar varje dag om det är något nytt. Puss o Kram Mamma

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi... Skall försöka uppdatera lite bättre nu :) puss å kram

      Radera