torsdag 8 maj 2014

Nu är både jul, nyår och påsken slut :p

Så nu är det väl ändå dags för ett inlägg. Ber så mycket om ursäkt för det långa uppehållet.
MASSA har förstås hänt och jag kommer inte kunna skriva ikapp det hur mycket jag än vill men tänkte dra lite snabba uppdateringar.
Ammi var här hela ju och nyår. Mycket trevligt! Familjen är samlad när hon är här.

Renoveringen går framåt men väldigt långsamt! Tyvärr... men vi gör så gott vi kan. Det är ju inte direkt så att man kan (eller vill för den delen) pausa djur, barn, tvätt, städ, matlagning bara för att man renoverar. Sen behöver man sova lite också :p Vi har stött på mycket problem i renoveringen som vi inte räknat med och som tar extra tid men även om man långt inne hoppas på att allt skall gå precis som man planerat så är det inte ofta det blir så när man renoverar gamla hus. Men nu börjar det iaf vända. Nya vatten ledningar och elen är så gott som klart. Snart måste vi boka hantverkarna som skall komma och koppla det slutliga och så skall värme/vatten systemet in. Ungefär hälften av gipsskivorna är uppe, tack vare mamma och Bosse. Tack!

Lite små saker har hänt ute på gården. En liten lösdrift har byggts och en ridbana är på god väg. En en massa små pyssel förstås. Rensa upp. Kasta, Elda. Fixa staket och hagar och hela tiden kryper det upp både det ena och det tredje ur marken som lämnats kvar sedan lääääääänge. Plocka plocka.

Två väldigt sorgsna saker har också hänt 2 av mina vänner på gården har lämnat oss. En har bytt hem och en har vandrat vidare.

Twist dog plötsligt och oväntat. Det var en av våra finaste och varmaste dagar i år. Jag stod i lagården och sopade. Getterna gick lösa på gården och befann sig bakom ladugården i denna stund. Jag stod och tittade på dom i dörrhålet och förundrades över hur fantastiskt det måste vara att vara en get en dag som denna. Vände mig om för att fortsätta och han inte mer än att ta tag i sop borsten när det blev ett himla liv på baksidan. Skyndade mig dit och hoppade ut genom dörren. Möttes av en panikslagen Twist. Hörde och såg att det här var slutet. :( Jag skrek på Micke som kom springandes. Vi försökte ALLT i vår makt den lilla stund vi hade på oss men 6 minuter senare slocknade livet i honom. :(
Vila i frid finaste Twist <3




Min finaste Isolfur har flyttat till sin nya familj. Tårarna kommer fortfarande när jag tänker på honom. Gud så jag saknar honom. Men vi var klara med varandra och vårat samarbete var inte längre bra. Det hände något när Lova kom och jag fick inte till det igen så jag lade ut en annons och fick 18 som var intresserade men fastnade för en familj där mamma och dotter skulle ha honom tillsammans. Dom var ödmjuka, ridvana och jobbade dessutom med samma som oss. Isor gillade dom direkt. Kändes som om han var lättad när dom kom och hämtade honom. Det skar i hjärtat men kändes samtidigt bra att han tycker jag valt rätt åt honom. Han har det toppen i sin nya familj och det är huvudsaken!

















Jag älskar dig <3


Det har inte blivit så mycket ridning för min del då jag tyckt jag varit för tung fortfarande och Hakur har haft problem med en fram hov men nu väger jag godkänt och Hakurs hov är bra så nu skall vi igång igen. Var ute på en tur i skogen idag. Helt fantastiskt att vara tillbaka!

Disa är flockens senaste tillskott och tillhör Diana Ståhl. En fin tjej som är inne på sitt fjärde levnadsår. Tyvärr blev hon skadad första dagen i hagen och har haft strikt box vila men hon är nu bra och tillbaka i hagen.




Vi har även haft en veckas semester i England. Hälsade på Mickes mormor utanför Newcastle. En fantastisk plats på jorden och hon är så mysig och välkomnande. Lova skötte flyg, bilresor, utflykter, nya ansikten och språk med bravur. Här hemma höll Ammi ställningen med alla djuren och gården. Du är bäst! Känns så tryggt att lämna i dina händer! Du vet hur jag vill ha det och det verkar falla dig naturligt så det blir så himla bra!
Mamma, Bosse och deras lilla hund Basse var också här och fixa och dona. Dom grejade massa på gården och satte upp en massa gipsskivor i huset. Tack snälla ni för all hjälp med allt!

Lova och mormor

på g till stranden

HÄÄÄÄÄÄÄST Inte så tråkiga hagar för dessa :p

Mina hjärtan



Buset rinner över hahaha

Bus på stranden



Del av släkten äter lamm :D

Vi trivs fint på stranden

Bästa

Finaste barnet förstås

Här går det undan ;)

Lova äter sand nedanför slottet. hihihi


Bamburgh castle Ett riktigt slott :D


Säckpipa förstås :D



Första gången på pubben ;) Pubb livet ser lite anorlunda ut i England :p

Del av mormors tomt

Lovas första docka

Lekland

Mormor och Lova pratar knappar

stranden

Bästa pappan

Rid center. Måste fotas förstås

Hamnen var lite spöklik

Snygg som alltid ;)

Vi hittade ett lekland på vägen

Glad väntar på mat :p

En riktig brevlåda

Mormors hus

Största skogs duvan jag någonsin sett :/


Bara ÄLSKAR detta slott
Duktigaste på flyget

Nu hamnade alla bilder i en salig blandning å det är alldeles för bökit att få dom i rätt ordning så det får ni stå ut med ;)


Å dessutom har jag klippt av mig mitt långa hår. Jisses... 7 dm blev det som mest. Men det var skönt och välbehövligt.


Tack å hej för denna sväng :)

1 kommentar:

  1. Jag är otroligt glad att ni ger mig förtroendet att ta hand om era hjärtan på gården när ni åker bort. Tar hand om dom som dom vore mina egna <3 Men det hade självklart varit bäst om ni med varit där :)

    Superhärliga bilder från England, glad att ni kom iväg och fick en liten minisemester. Största kramen ever <3

    SvaraRadera